Filosofie školy Joy
- Využíváme umístění Joy v centru města ke spolupráci s kulturními a vzdělávacími institucemi, např. knihovna, muzeum, divadlo.
- Podporujeme přirozenou zvídavost dětí. Je pro nás velmi důležité jít cestou vnitřní motivace bez prvků soutěže a manipulace.
- Naši průvodci mají bohaté pedagogické zkušenosti, a jsou v souladu s filosofií Joy.
- Jsme přesvědčeni, že dítě se může úspěšně rozvíjet a učit pouze v bezpečném prostředí, kde se cítí být přijímáno takové, jaké je.
- Je pro nás důležitý individuální přístup - poznat osobnost dítěte, jeho jedinečnost, rodinu a prostředí, odkud pochází.
- Stojíme o spolupráci s rodinou dítěte. Pořádáme pravidelná setkání, slavnosti, besedy, semináře aj.
- Individuální přístup podporuje rozvoj emoční inteligence a naplňování potřeb jedince.
- Zároveň vidíme v učení ve skupině vrstevníků jedinečnou příležitost k rozvoji sociálních dovedností, empatie a respektu k druhým.
- Náš přístup je laskavý, respektující, opíráme se o nenásilnou komunikaci.
- Formativní hodnocení a sebehodnocení vnímáme jako důležitou součást vzdělávacího procesu. Je proto nedílnou součástí každého dne.
- Učíme v blocích, propojujeme předměty do smysluplných celků.
- Užíváme metody, které respektují individuální potřeby dětí a podporují spolupráci - projektová výuka, Hejného metoda, badatelská výuka, hodnotové vzdělávání, Čtením a psaním ke kritickému myšlení aj.