Předškola Joy

Přihlásit své dítko do Předškoly můžete zde:
Předškola nabízí dětem pomyslný most, který je bezpečně převede do školního období. Probíhá ve čtvrtek a pátek od 8 do 15,30. Předškoláci jsou vedeni respektující a laskavou formou, mají dostatek prostoru pro volnou hru a vzájemné poznávání. Zároveň získávají zkušenosti ze společných řízených činností, které cílí především na sebepoznání a rozvoj sociálních dovedností. Rozvíjíme jednotlivé oblasti tzv. "školní zralosti". Připravujeme děti v souladu s metodami využívanými posléze ve škole Joy.
Adaptační plán
Cítit se v novém prostředí bezpečně je klíčové pro zdravý vývoj dítěte. Je pro nás proto samozřejmostí umožnit dětem pobyt v Předškole v doprovodu blízké osoby. Cílem je postupně tuto potřebu eliminovat, aby rodič mohl odejít a dítě zvládlo pobyt v Předškole v klidu a pohodě. Každé dítě je jiné, a proto i adaptační období bude pro různé děti různé.
Průvodci:
Petra, Lucka
Harmonogram dne
8,00 - 9,00 - volná hra
9,00 - 9,30 - ranní kruh
9,30 - 10,00 - svačina
10,00 - 11,30 - dopolední výukový blok + pobyt venku
11,30 - 12,00 - oběd
12,00 - 12,15 - reflexe
12,15 - 13,00 - odpočinek, klidový program
13,00 - 14,00 - volná hra uvnitř či venku
14,00 - 14,45 - kroužek
14,45 - 15,30 - volná hra, vyzvedávání dětí
Filosofie Předškoly Joy
- Vnímáme školkové období a zejména předškolní rok jako příležitost otevírat a podporovat v dětech zájem o učení, zkoumání a bádání.
- Nabízíme pestrou škálu aktivit, metod i forem a snažíme se o maximální zapojení dětí samotných.
- Využíváme umístění Joy v centru města ke spolupráci s kulturními a vzdělávacími institucemi, např. knihovna, muzeum, divadlo.
- Podporujeme přirozenou zvídavost dětí. Je pro nás velmi důležité jít cestou vnitřní motivace bez prvků soutěže, manipulace a nadměrného hodnocení.
- Využíváme činnostní učení, projektovou výuku a v rámci předčtenářství a předmatematiky pracujeme v souladu s metodami užívanými posléze ve škole Joy (Sfumato, RWCT, Hejného metoda aj.)
- V Předškole pracují průvodci s bohatými pedagogickými zkušenostmi, kteří jsou v souladu s filosofií Joy.
- Jsme přesvědčeni, že dítě se může úspěšně rozvíjet a učit pouze v bezpečném prostředí, kde se cítí být přijímáno takové, jaké je.
- Je pro nás důležitý individuální přístup - poznat osobnost dítěte, jeho jedinečnost, rodinu a prostředí, odkud pochází.
- Stojíme o spolupráci s rodinou dítěte. Pořádáme pravidelná setkání, slavnosti, besedy, semináře aj.
- Individuální přístup podporuje rozvoj emoční inteligence a naplňování potřeb jedince.
- Zároveň vidíme v učení ve skupině vrstevníků jedinečnou příležitost k rozvoji sociálních dovedností, empatie a respektu k druhým.
- Zaměřujeme se na podporu kooperace mezi dětmi, hodnotové vzdělávání.
- Náš přístup je laskavý, respektující, opíráme se o nenásilnou komunikaci.
- Snažíme se, aby u nás v každém dni docházelo k propojení přípravy na školu, volné hry a času stráveného venku.
- Uvědomujeme si, že pro zdravý rozvoj všech je velmi důležitý pobyt na čerstvém vzduchu. Tuto skutečnost máme na mysli každý den a snažíme se volit témata a výukové metody tak, abychom s dětmi vyrazili ven opravdu každý den.
- Program přizpůsobujeme ročnímu období a aktuálnímu počasí.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání vnímáme jako závazný pro výběr našich vzdělávacích aktivit.
- Naším přáním je, aby dítě mělo možnost následně pokračovat ve Škole Joy a v rámci šestiletého období si tak osvojit vše potřebné smysluplně a s radostí.
Stravování
Svačiny si nosí děti své z domova (dopolední a odpolední).
Obědy odebíráme do jídlonosičů ze školní jídelny ZŠ Plánická ul. Oběd vyzvedáme vždy společně s dětmi cestou z pobytu venku. Obědváme v RC Beruška, které sídlí ve stejné budově jako JOY.
Kroužky
Součástí odpoledního programu je řízený blok, který je nabízen formou kroužku i pro děti, které nenavštěvují naši Předškolu.