Průvodci

Michaela Baumlová - hlavní průvodkyně prvňáčků

Původně jsem vystudovala učitelství pro 2. stupeň ZŠ obor francouzský jazyk a hudební výchova. Skrze rodičovskou zkušenost se svými dvěma staršími dětmi jsem se dostala k respektující výchově a objevila jsem vzdělávací směry, které v místních školách nebyly rozšířeny. Doplnila jsem si tedy vzdělání o učitelství pro 1. stupeň a o řadu dalších kurzů a školení - Respektovat a být respektován, Hodnotové vzdělávání, Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Hejného metoda, Škola bez poražených, Sfumato. Během svého sedmiletého působení na základní škole nedaleko Klatov jsem si vzdělání ve zmíněných metodách prohlubovala a ujistila jsem se, že chci mít možnost je využívat v každodenní praxi, neboť vidím jejich nesporné přednosti. S blížícím se koncem rodičovské dovolené s nejmladší dcerou jsem se rozhodla nabídnout moderní vzdělávání dětem v Klatovech. Jsem šťastná, že mohu být součástí komunitní školy Joy a budu se snažit přispět k tomu, aby učení bylo naplněno radostí a dávalo dětem smysl.

Lenka Rybová -koordinátorka, průvodkyně nejen expedičních dnů

Jmenuji se Lenka Rybová a od svého narození bydlím v Klatovech. Pouze v době studií a během prvních pracovních zkušenostech jsem žila několik let v Praze, ale i v zahraničí v různých končinách. Momentálně se učím být maminkou. Vystudovala jsem obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ a měla jsem velké štěstí, že již v době studií jsem se obklopovala velmi inspirativními a pro mnohé netradičně smýšlejícími osobami. Díky tomu jsem se dostala k tématům jako je konstruktivistický přístup ve vzdělávání, kritické myšlení, nenásilná komunikace, hodnotové vzdělávání, osobnostně sociální rozvoj nebo třeba ke vzdělávacím programům jako je Začít spolu. To vše velmi ovlivnilo a ovlivňuje můj přístup k dětem, ale ke světu obecně. Své zkušenosti s těmito přístupy předávám v rámci lektorské činnosti dalším zájemcům o tyto směry. Podílím se na tvorbě materiálů pro učitele (průvodce), ale i pro děti a žáky samotné. Velmi si vážím možnosti stát se součástí vznikající komunitní školy JOY a na spolupráci se všemi velmi těším!

Lucka Bechyňová - průvodkyně v Předškole a odpoledního klubu


Když jsem se stala maminkou, změnil se mi pohled na děti. Začala jsem se zajímat o respektující a nenásilnou komunikaci a myšlenky těchto přístupů šířit skrz rodinné centrum, které jsem v našem městě založila. Již přes deset let v kurzech pro rodiče s dětmi propojuji pohyb s učením se novým věcem a vzdělávám rodiče v oblasti emoční inteligence.

Byla jsem u zrodu Spolku Ratolest, který se zaměřuje na inovativní vzdělávání a podněcuje lidi k diskuzi o zaběhlých principech výchovy a vzdělávání. 

Petra Hájková - průvodkyně v Předškole a odpoledním klubu

Jmenuji se Petra Hájková a mám moc ráda práci s dětmi, proto jsem si vybrala své povolání stát se učitelkou a provázet děti tímto krásným životním obdobím. Mám dva báječné syny, kteří jsou zase mými velkými učiteli a až díky nim jsem objevila nové cesty, kterými bych chtěla v mateřství, v životě i ve své profesi jít.

Ráda vytvářím prostředí, kde se děti cítí přijímané, motivované a svobodné ve svém rozvoji. Věřím, že právě respekt a porozumění tvoří základ bezpečného a podnětného prostředí, kde se děti mohou svobodně rozvíjet, vyjadřovat své potřeby a objevovat svět vlastním tempem.

Jsem přesvědčena, že základem výchovy je laskavý přístup, bezpečné podporující prostředí a otevřená komunikace.

A proto jsem velmi vděčná, že jsem dostala příležitost stát se součástí komunity JOY, kterou vnímám jako propojení všech těchto oblastí.

Věřím, že spolu s dětmi, rodiči i průvodci vytvoříme skvělý tým, ve kterém se budeme vzájemně obohacovat, inspirovat a naše snaha přinese spoustu pozitivní energie a zážitky, na které budeme s láskou vzpomínat.

Lucka F. - angličtina

Už od dospívání mě bavila práce s dětmi. V osmnácti letech jsem vycestovala do Francie jako au-pair a o tři roky později jsem byla jako au-pair v USA, kde se ještě prohloubil můj vztah k angličtině a americké kultuře. V roce 2017 jsem začala studovat učitelství pro první stupeň a zároveň jsem začala učit angličtinu (a později i další předměty) na prvním stupni základní školy a v jazykové škole. Ačkoliv jsem studium nedokončila, v oboru jsem zůstala a vystudovala jsem předškolní a mimoškolní pedagogiku, zároveň jsem absolvovala několik jazykových kurzů a dalších pedagogických kurzů (Montessori ve vzdělávání, kurz čtenářské gramotnosti, komunikační dovednosti při výuce anglického jazyka apod.) Práce s dětmi a angličtina jsou dvě věci, které zbožňuji a jsem ráda, že je můžu kombinovat ve své profesi. K dětem jsem vždy měla respektující přístup, ale mateřství ho ještě prohloubilo a mnohému mě naučilo. Jsem vděčná za možnost být součástí týmu JOY a těším se na hravou angličtinu.  

Katka Radvanovská - průvodkyně odpoledního klubu

Jmenuji se Kateřina Radvanovská a studuji obor učitelství pro 1. stupeň ZŠ.

Mezi mé zájmy a koníčky patří hudba, divadlo a příroda. Tyto oblasti mě nejen obohacují osobně, ale zároveň mě inspirují k zapojování kreativních a zážitkových metod do výuky.

Moje profesní cesta začala jako zastupující učitelka na základní škole ve Strážově, kde jsem působila dva roky. Rok jsem působila v mateřské škole Strážov. Také jsem si vyzkoušela asistenci, a to jak na prvním tak i na druhém stupni ZŠ. Během letních prázdnin se pravidelně věnuji pořádání příměstských táborů, což je pro mě skvělá příležitost, jak se zapojit do aktivit s dětmi mimo školní prostředí.

Tyto zkušenosti mi ukázaly, co mě opravdu naplňuje – práce s dětmi v roli jejich průvodce, který s nimi jedná s respektem a podporuje jejich osobní i akademický růst. Věřím, že klíčem k úspěchu je vnitřní motivace, spolupráce a vzájemná podpora, což jsou hodnoty, které se snažím uplatňovat ve své práci.

Lukáš Přibil - externista a expediční dny

Jmenuji se Lukáš Přibil a jsem učitel, od května 2026 kvalifikovaný. Mám za sebou roční působení v plzeňské Montessori škole a také pár kratších praxí na různých základních školách, například na Základní škole Františka Křižíka. Ve volném čase se věnuji realizaci letních táborů. Na táborech si zakládáme na aktivním trávení času v přírodě a vytváření prostředí podněcujícího k poznávání okolí i sebe sama. Tyto principy bych rád promítl i do svého své spolupráce s Joy, coby průvodce-externista pro venkovní výuku. Této spolupráce si cením především pro to, že Joy poskytuje dětem vlídné, respektující a podnětné prostředí pro jejich růst a rozvoj a to je pro mě nesmírně důležité. Těším se na společné zážitky a zkušenosti. Uvidíme se v lese!

Vytvořte si webové stránky zdarma!