Ve škole využíváme efektivní metody a koncepty, které podporují spolupráci, respektují individuální potřeby dítěte, budují hodnotový systém, jsou kreativní a pestré, aby škola děti bavila.

SFUMATO 

Sfumato je ucelený koncept výuky prvopočátečního čtení a psaní v 1. a 2. třídě. Je založen na hlasitém plynulém čtení a dlouhé expozici hlásek. Metoda je komplexní, propojuje čtení a psaní s hudbou, výtvarnem, pohybem či dramatickou výchovou. Cílem není rychlost nýbrž kvalita. Od prvních chvil je důraz kladen na čtení s porozuměním, individuální přístup a radost.

https://sfumato.cz/

Hejného metoda

Hejného metodavýuky matematiky je založena na respektování 12 klíčových principů, které skládá do uceleného konceptu tak, aby dítě objevovalo matematiku samo a s radostí. Vychází ze 40 let experimentů a prakticky využívá historické poznatky, které se v dějinách matematiky objevují od starověkého Egypta až do dnešních dnů. Základním předpokladem výuky je vnitřní přesvědčení průvodce, že děti jsou chytré a třída při dobrém vedení odhalí skoro vše, co má žák ZŠ z matematiky umět. O úspěšnosti práce průvodců nerozhodují výkony dětí v testech, ale jejich radost z řešení úloh. Tu mají zažívat všichni žáci, nadaní i ti s podpůrnými opatřeními. Chyby jsou vnímány jako důležitý nástroj učení. Předpokladem úspěšného objevování matematiky je, aby žáci měli dostatek času. Nejde o rychlost ale o kvalitu procesu.https://www.h-mat.cz/


Hodnotové vzdělávání

Cíleně pracujeme s hodnotami, které jsou důležité pro spokojený život ve společnosti. Vužíváme vzdělávací koncept, ve kterém je pro žáky výzvou nalézat vlastní motivaci, spolupracovat namísto soutěžit, rozvíjet empatii, porozumět životním hodnotám a žít je skrze smysluplné a konkrétní projekty. Koncept a metoda vychází z přístupu a metody vizionářské pedagožky sestry Cyril Mooney, PhD.


https://hvcm.cz/hodnotove-vzdelavani/

Čtením a psaním ke kritickému myšlení

Je pro nás důležité, aby děti vnímaly čtení a psaní jako nástroj k poznávání světa. Aby rozuměli tomu, co čtou a uměli s informacemi pracovat - třídit, posuzovat a využívat je ve svém životě. Využíváme tedy tento koncept, kterým si děti postupně osvojují různé formy práce s textem. 

https://kritickemysleni.cz/o-programu/

Vytvořte si webové stránky zdarma!